My Blog Followers!

Wednesday, July 14, 2010

First Projek siap!




Ni dia 1st projek.

Dekat nak sebulan aku berpraktikal depa bagi keje...
Nah ko, wat website kuiz online, nak bagi orang jawab kuiz...
Aku yang tak penah wat website kuiz ni terpinga-pinga nak wat...
Camne la aku nak wat nih...

Da dapat keje, En. Farhan lak datang suh wat penambahan sket...
Website tak wat lagi dah suh penambahan...
Iskh...iskh..iskh...

Poning nak wat nih...
Tanye dak praktikal yang da lama kat cini camne...
Dia suh cari kat open source yang da siap pastu edit-edit la mana yang patut...
Aku pon start la search mana-mana yang patut...

Punye search dah kat brape hari ntah, En. Farhan tanye dah siap lom...
Tak mula lagi camne nak siapkan? Aku pon cakap la dalam proses lagi...
Cari punye cari dapat la satu...

Dekat seminggu aku try godek-godek camne nak ubah...
Akhirnya dapat la jugak wat, tu pon kelentong tang database ngn coding sket...
Database hancus, takde normalization langsung...
Parah seh...

Nak wat cmne kan?
Orang baru merangkak tang "PHP MYSQL" ni...
Dalam wat yang tu, ada gak la blaja tang "JQUERY"...
Cam best je pakai kat website...

Design website credit to Mohd Hafriz sebab bagi template cun punye...
Lantak la..
Asal siap sudaa...
Hahahahaha...

P/S: To all my friends, be strong. Wat siap-siap naa projek korang tu..

No comments: